luni, 26 iunie 2017

De unde sa cumparam aer conditionat ?

Este o viziune obișnuită în timpul verii: o ușă a magazinului a fost deschisă, aerul condiționat pe un trotuar înfloritor.

Comercianții cu amănuntul o fac pentru a atrage clienții, crezând că o intrare răcită, deschisă înseamnă cheltuieli mai stricte. Pietonii drăguți ar putea aprecia scurta reprimare.

Dar este și risipă, mai ales într-un sezon când rețelele de electricitate lucrează la supratensiune pentru a menține orașele răcoroase. Potrivit ConEdison, o afacere de 10.000 de metri pătrați - gândiți-vă la un magazin Gap mare - care ține o ușă deschisă în timpul funcționării Aerului Conditionat, va cheltui o cantitate suplimentară de 1.000 de dolari pe energie electrică pe parcursul unei veri. De asemenea, va bea aproape cinci butoaie de petrol și va pompa 2,5 tone de dioxid de carbon în atmosferă. E ca și cum ai pune o mașină în plus pe drum timp de șase luni.


"Este o formă evidentă de gunoi energetic", spune Nate McFarland, directorul comunicațiilor Generation 180, un tânăr nonprofit dedicat schimbării normelor sociale în domeniul utilizării energiei. Cu prima campanie, grupul lui McFarland speră să folosească puterea presiunii sociale pentru a închide ușile. Lansat săptămâna aceasta și care durează până în septembrie, "Keep It Cool" este o agendă de raportare a companiilor care consumă AC și le marchează pe o hartă comună.

Odată ce orașele au luat-o pe cont propriu pentru a livra reduceri masive de gaze cu efect de seră promise de SUA în acordul de la Paris, "acest lucru este un lucru care poate avea un impact direct asupra emisiilor de CO2", spune McFarland.

Observatorii de conștiință oriunde în S.U.A. pot trimite în mod anonim numele și locația comerciantului prin intermediul Facebook Messenger; Rapoartele despre ușile închise și deschise sunt la fel de binevenite. Dacă acesta este ultimul, un bot special construit de Generation 180 caută pe web o adresă de e-mail atașată afacerii și trimite o notă îndemnând proprietarii să o tragă. Dacă răspund în decurs de o săptămână, magazinul primește un pin verde pe o hartă colectivă, marcând ușa închisă. Dacă nu, pinul este galben. (Urmăriți un videoclip instrucțional aici.)

POVESTIREA AFERENTA

Magazinele din New York: opriți pomparea aerului frigid pe trotuare

Pentru a transforma afacerile "ofensatoare" în verde, Generation 180 trimite e-mailuri suplimentare însoțite de dovezi în sprijinul unei politici privind ușile închise. Comercianții cu amănuntul din Marea Britanie, de exemplu, nu au raportat niciun impact asupra vânzărilor rezultate dintr-o campanie similară. În special, cumpărătorii tineri vor să știe că stau la baza unor unități ecologice. Și lăsarea AC a vărsa ușile și ferestrele deschise este deja ilegală în New York City, unde riscurile de blackout sunt în creștere. Vara trecuta, orasul a extins o lege care amenda companiile de 250 de dolari pentru practica, si a intensificat inspectii si patrule.

Generația 180 nu va fi în măsură să controleze singure întreprinderile sau să urmărească cu pini verzi pentru a vă asigura că ușile rămân închise. Campania este pur și simplu concepută pentru a atrage atenția asupra unei suge de carbon foarte evitabilă. Dacă se răspândește suficient cuvânt că o masă critică de galben și verde se construiește în câteva orașe pe hartă, acesta va fi un sezon de succes. "Pentru noi, fiecare pini reprezinta o afacere si o persoana care sa ingrijit suficient pentru a observa aceasta practica", spune McFarland. La începutul unei veri super-fierbinți, aceste obiceiuri au nevoie de toată atenția pe care o pot obține.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu